środa, 27 sierpnia 2014

Utaite? A co to takiego?

Czym są Utaite.
Z pewnością sporo osób "wkręconych" w tematy Japonii, anime i vocaloidów zetknęło się już z tym określeniem. W dosłownym tłumaczeniu utaite, to po prostu piosenkarz. Są to osoby coverujące piosenki vocaloidów. Dla niewiedzących - vocaloid to program komputerowy, mają własny głos i image. Taka jakby komputerowa gwiazdka. Przykładem może być np. jakże popularna Hatsune Miku. Ale wracając do utaite: na scenie zaistnieli stosunkowo niedawno. Około dziesięciu lat, więcej, mniej. Utaite swoje covery wrzucają zazwyczaj na japońską stronę Nico Nico Douga. Niektórzy mają swoje konta na youtube, ale to jakiś mały odsetek. Oprócz piosenek z vocaloidu często można znaleźć utowry z anime, gier, a ostatnio natknęłam się na uroczy cover piosenki z Frozen w wykonaniu Soraru oraz Lon (wstawiam link do piosenki na yt, ponieważ na Nico Nico trzeba mieć konto).
Covery są różne. Raz jest to zaśpiewanie słowo w słowo z oryginałem, innym razem czysta parodia, a jeszcze kiedy indziej zmienianie paru szczegółów. Istnieje jeszcze Nico Nico Chorus. Tam przeróżni utaite śpiewają tą samą piosenkę, przeważnie wychodzi magicznie. Uzależniłam się od słuchania Servant of Evil albo Kagerou Days, właśnie z chórkami.
Utaite kryją swoją twarz za mangową postacią, czasem pokazują swoją prawdziwą twarz.
Naprawdę wyśmienici utaite mają szansę się wybić i stać kolejnym idolem. Od wydawania płyt, po współpracę z ludźmi od vocaloidu. Utaite odkryłam w sumie od 96Neko, która jest bardzo ciekawa, ponieważ jest tzw. ryouseirui. Czyli może śpiewać zarówno wysokimi, kobiecymi tonami, oraz niskimi, typowo męskimi. Ach, ile ja t się głowiłam nad jej płcią... Ostatnimi czasy naprawdę polubiłam słodki głosik Lon. Na koniec jeszcze parę uroczych coverów.



20 komentarzy:

  1. To wykonanie Kagerou Days jest przepiękne, kocham je. <3
    Ogólnie kiedyś bardziej siedziałam w temacie utaite, ale teraz się trochę opuściłam. generalnie wiem, że ich piosenki są podrasowane w programach bo to słychać, ale i tak wolę je niż vocaloidowe, ogólnie dla mnie wszystkie piosenki Vocaloidów, które kocham za teksty magię zyskały dopiero w wykonaniu utaite, bo nie przepadam za brzmieniem vocaloidów. T.T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość vocaloidów buczy albo piszczy ;-;
      Na szczęście zdarzają się świetnie zrobione utwory, w których brzmią całkiem naturalnie oraz niesamowite covery <3 ;u;

      Usuń
  2. Ja trochę nie na temat, ale mogłabyś mi może coś polecić jeszcze w wersji music box? Zakochałam się a trzy utwory nie wystarczą ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sailor Moon, Moonlight Densetsu jest na swój sposób urocze w tej wersji, Senbonzakura także. Sis Puella Magica - Music Box ver. (Edirol Orchestral)
      Connect Claris jest fajne w wersji orkiestralnej,
      Lacie jest przepiękne,
      World is mine Hello how are you również.

      Usuń
  3. Nie spotkałam się jeszcze ze słowem Utaite ale słyszałam o tym trochę.
    Piękne utwory wstawiłaś, przypadły mi do gustu ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Generalnie uwielbiałam Neko96, bo ma w niektórych coverach naprawdę niebiański głos. I lubiłam Lon, ale teraz nie słucham zbyt często japońskiej muzyki. Naprawdę okazjonalnie. Ale miło było sobie o czymś takim przypomnieć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog <3 Naturalnie obserwuję i czekam na więcej.

    http://pastelgavi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet kiedy japońska muzyka jeszcze mocno mnie kręciła, rzadko słuchałam utaite. W zasadzie dopiero dzisiaj dowiedziałam się, że ma to swoją nazwę. Dla mnie były to po prostu osoby robiące covery, głównie piosenek Vocaloidów właśnie ^^"

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znoszę vocaloidów, dlatego też tego da się przynajmniej słuchać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem o co chodzi hahaha, u mnie tyle ludzi tego slucha ;o
    zuuzolek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. super post i fajny wygląd bloga :)
    Obserwujemy?
    http://beansjolanta-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Servant of Evil zawsze sprawiało, ze miałam łzy w oczach (tak serio to ryczałam jak bóbr, a moja mama się ze mnie śmiała, ze ryczę z fikcyjnych postaci ^^"). Zawsze chciałam śpiewać, niestety mój głos.. no cóż. Spiewam jak nikogo nie ma w domu- bo lubie :3
    www.nikodemcio.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. covery są super , czasami można natrafić na cover lepszy od oryginału
    ♥ Co powiesz na wspólną obserwację? Będzie mi bardzo miło jeśli spodoba ci się mój blog i się zgodzisz :) daj znać u mnie w komentarzu jeśli zaobserwujesz a szybciutko zrobię to samo .

    Zapraszam serdcznie ♥

    http://aaangelllaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Spk notka Obserwuje....http://goo-misek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie jakoś nie przekonują vocaloidy ( przepraszam, jeżeli źle napisała). Ja wolę postacie żywe, ale cóż wszystko dla ludzi :)
    Diary Alice

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja raczej preferuję Vocaloidy, choć i utaite zdarzy mi się posłuchać ^_^ Głównie właśnie wymienione przez ciebie 96Neko i Lon. A i jeszcze Garnidelia była chyba wcześniej utaite? Teraz robi chyba przede wszystkim openingi i endingi do anime, ale ma trochę fajnych coverów :3

    jakkuri-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś nałogowo słuchałam normalną wersje kagerou days ,ale po jakimś czasie mi się znudziła (jak każda piosenka słuchana 15 razy dziennie xd)
    Kocham cie za to ,że pokazałaś mi tą wersje z chórkami *_*
    Dobry post i blog obserwuje :3
    hime-ari.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Utaite to tak bardzo moja bajka, w końcu jestem vocaloidowym oszołomem (nawet o syntezatorach do Otaku pisałam, bo nie mogłam ścierpieć, że jeszcze o nich nie było). Akiakane i kradness, tylko oni, uwielbiam ;) Zdziwiłam się, że nie napisałas o 96neko, przecież to najsłynniejsza z utaite.
    Mój ukochany cover Kagerou Days <3 Mogę go słuchać wiecznie, zwłaszcza, gdy jadę autobusem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Właściwie nie słucham utaite, ale może zacznę, bo, kurczę, fajnie brzmią! Ten cover Frozen jest taki uroczy. ^^ Vocaloidów za to nie lubię, nie mogę znieść tej... sztuczności - czy jak to nazwać.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna notka, fajnie było się czegoś dowiedzieć na ten temat, podziwiam ładne opracowanie tematu ;)
    http://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń